Tingkatkan Sistem Imun Dengan Antibiotik Semulajadi - Garlic Complex

Bawang putih bukan sahaja digunakan untuk masakan, malah sejak dahulu lagi ia telah digunakan untuk tujuan kesihatan. Bawang putih kaya dengan sebatian sulfur yang dipanggil Allicin yang dipercayai mempunyai banyak manfaat terhadap kesihatan.

Bawang putih mempunyai kalori yang rendah, kaya dengan Vitamin C, Vitamin B6 dan Manganese. Ia juga mengandungi beberapa nutrien lain.

Supplemen bawang putih dikenali dengan fungsinya dalam meningkatkan fungsi sistem imun. Satu kajian selama 12 minggu mendapati pengambilan supplemen bawang putih setiap hari dapat mempercepatkan penyembuhan simptom selsema dan mencegah dari mudah dijangkiti selsema berbanding kumpulan placebo.

Di Shaklee, terdapat supplemen yang menggunakan bawang putih sebagai bahan utamanya, iaitu Garlic Complex. Garlic Complex Shaklee bukan sahaja mengandungi bawang putih malah mengandungi bahan-bahan lain seperti Rosemary dan spearmint yang berfungsi mengawal bau bawang putih dan menambahkan lagi manfaat Garlic Complex untuk kesihatan.


Perbezaan Garlic Complex Shaklee


Apa yang membezakan Garlic Complex Shaklee dengan supplemen bawang putih jenama lain di pasaran? Ini perbezaannya :

● dihasilkan dari bawang putih premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA semasa musim panas.

● dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (tidak semua tablet garlic di pasaran mengandungi Allicin aktif)

● Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic. Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi dua ekstrak herba (Spearmint dan Rosemary)

● mengandungi Vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesannya ke atas tubuh

● setiap hidangan membekalkan 1000mg garlic tulen yang menyamai dua ulas garlic segar.

Manfaat Utama

1. Antibiotik yang selamat dan semulajadi

Garlic terkenal sebagai antibiotik semulajadi. Ianya selamat untuk penggunaan jangka panjang untuk meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.

2. Menghalang alergi

membantu penyakit berkait sistem imun seperti hidung yang sensitif, sinus, alergi, asma, selsema dan hepatitis.

3. Memperbaiki sistem penghadaman

Formula uniknya mampu memperbaiki masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik, masalah ketidakhadaman. Garlic juga mampu menentang bakteria H.pylori dan menghalang ulser gastrik.

4. Mengawal tekanan darah tinggi

Garlic boleh bantu menurunkan tekanan darah tinggi. Satu kajian ke atas pesakit hipertensi mendapati bahawa penggunaan supplemen garlic pada dos 600mg-1500mg adalah sama efektifnya dengan ubat Atenolol dalam mengurangkan tekanan darah selama tempoh 24 minggu.

5. Detoksifikasi

Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang menaikkan tekanan darah. Selain itu, garlic boleh melindungi sel-sel darah dari kerosakan akibat logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.

6. Menurunkan paras kolesterol

Garlic boleh bantu merendahkan paras kolesterol, LDL, mengurangkan pembekuan darah, melindungi jantung dan merendahkan risiko penyakit jantung dan kardiovaskular.

7. Menstabilkan glukos

Garlic bantu menstabilkan gula dalam darah dalam tubuh kita.

8. Mengandungi spearmint

bantu memperbaiki sistem penghadaman dan fungsi jantung.


Untuk tujuan penjagaan kesihatan, disarankan untuk memasukkan Garlic Complex dalam diet harian anda. Dengan 2 tablet sehari, tahap kesihatan anda dapat dipertingkatkan, sistem imun menjadi kukuh dan seterusnya melindungi anda dari mudah diserang penyakit.


Untuk sebarang pertanyaan dan konsultansi, boleh terus hubungi saya di talian 012-9402603. 

Klik di bawah untuk pembelian secara online.





Jangan ragu-ragu untuk hubungi saya.
Saya sedia untuk membantu.

Shikin Satiman
ID : 1147051
Whatsapp/Call : 012-9402603
Emel : shikin.azly@gmail.com
Fb : shikin satiman
Ig : vitamin_sihat_semulajadi

Kawasan COD : Hulu Langat - Bandar Mahkota Cheras - Ampang - Bandar Tun Hussien Onn

Pos seluruh Malaysia

*Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat dan mencegah sebarang penyakit.

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top