Cara Mudah Dan Selamat Untuk 'Detox' Tubuh Badan

Ramai yang pernah dengar istilah detox. Tapi, tau tak apa yang dimaksudkan dengan detox sebenarnya? Bahasa mudahnya, detox merupakan satu proses pembersihan tubuh badan agar ianya berada pada tahap yang terbaik dan dapat berfungsi secara optimum.

Bila kita lakukan detox, kita sebenarnya sedang membantu organ detox dalam tubuh berfungsi dengan lebih efektif dalam menyingkirkan toksin dan bendasing yang berbahaya dalam tubuh.



Kenapa kita perlu detox?


Kita hidup di dalam dunia yang penuh dengan toksin. Setiap hari, tubuh badan kita boleh dimasuki toksin melalui :

- makanan : Makanan buatan, aditif, pengawet, pewarna dan racun perosak

- pencemaran udara dan asap : tingkatkan peluanh jangkitan respiratori

- air : Air paip biasa boleh mengandungi bahan pencemar kimia dan logam berat yang berbahaya

- gaya hidup : merokok, minum alkohol berlebihan dan diet yang tak seimbang.

- tubuh badan : Bersenam dan proses yang berlaku dalam tubuh setiap hari menghasilkan toksin.

Bertuahnya kita. Tubuh badan kita dicipta dengan keupayaan untuk menyingkirkan toksin dari tubuh. Organ yang terlibat dalam proses detox semulajadi dalam badan termasuk :

- paru-paru : singkirkan pelbagai gas seperti karbon dioksida dari darah

- hati : organ utama detox. Bertanggungjawab ke atas lebih 500 fungsi dalam badan

- kulit : Ia menyingkirkan bahan buangan dalam bentuk peluh melalui kelenjar peluh

- buah pinggang : menyingkirkan bahan buangan dan air dari darah dan menukarnya dalam bentuk urin seterusnya disingkirkan dari badan melalui pundi kencing.

- sistem penghadaman : Buang bahan buangan keluar dari badan dengan setiap pergerakan usus.

Ramai yang persoalkan, kalau dah badan boleh detox sendiri kenapa perlu risau dan buat detox?

Kita sering terdedah kepada toksin setiap hari sehingga membebankan organ detox. Akibatnya, terdapat pengumpulan toksin dalam badan yang membawa kepada pelbagai masalah kesihatan. Keletihan, sembelit, sakit kepala, insomnia dan berat badan berlebihan antara tanda-tanda tubuh anda mempunyai banyak toksin.

Nak tak nak, kita perlu sokong tubuh badan kita untuk mengekalkan prestasi organ detox dalam menjalankan kerja mereka. Dengan lakukan detox, banyak manfaat yang akan kita perolehi. Antara manfaat utama detox:
  • Penurunan berat badan yang sihat
  • Kolon yang sihat
  • Tenaga bertambah
  • Mengekang keinginan ( terutamanya sugar craving)
  • Kulit yang lebih cantik
  • Hati yang sihat
  • Sistem imun yang kuat
  • Tidur yang lebih baik

Cara Mudah Detox Dengan Set Detox Shaklee


Detox cara Shaklee menggunakan gabungan sinergis herba lembut dan nutrien semulajadi yang lain untuk memastikan proses detoksifikasi semulajadi badan kita disokong. Apa yang terkandung dalam set detox shaklee? Jom kita lihat.

1. Alfalfa Complex

Dikenali sebagai raja segala tumbuhan. Akarnya menjalar sedalam 6 meter membolehkan ianya menyerap pelbagai nutrien dan mineral. Ia mengandungi kalsium, fosforus, zat besi dan magnesium begitu juga klorofil, bioflavonoids, trace mineral dan vitamin.

Daun Alfalfa sangat tinggi kandungan nutrisi yang berupaya melawan keasidan yang dihasilkan oleh toksin dan membantu dalam mengurangkan berat badan.

2. Peppermint Ginger Plus

Menyediakan herba semulajadi seperti peppermint, halia, fennel dan anise yang dapat bantu menenangkan dan melegakan sistem penghadaman.

3. DTX Complex

Diformulasi khas dengan ekstrak biji milk thistle, reishi mushroom, schizandra chinensis, dandelion, turmeric dan artichoke. DTX complex merupakan tonik yang dicipta untuk menyediakan sokongan nutrisi untuk fungsi hati yang sihat dengan melindungi dan merangsang kebolehan normal badan dalam mengekalkan hati yang sihat.

4. Herb-Lax

Campuran proprietari yang dipertingkatkan yang mengandungi daun senna. Daun Senna adalah herba yang mesra kolon yang membantu melegakan sembelit dan menggalakkan pergerakan usus.

5. Vivix


Formula yang kaya dengan polifenol, iaitu kumpulan fitokimia tumbuhan yang membantu mengekalkan sel yang sihat. Vivix dihasilkan dari campuran botani anggur muscadine, polygonum cuspidatum, european elderberry dan purple carrot.

Kelebihan Detox Cara Shaklee


Detox cara Shaklee bukan sahaja menawarkan pembersihan untuk organ tertentu, tetapi ia merupakan penyelesaian detox untuk seluruh badan. Ia melibatkan sokongan nutrisi terhadap tubuh untuk optimumkan fungsi organ detox, menggabungkan pemakanan yang sihat dan juga mengamalkan gaya hidup yang sihat. Apa yang ditekankan dalam program detox Shaklee:

1. Makan makanan yang sihat dan berkhasiat

Kita seharusnya mengawal saiz hidangan makanan dan pilih banyak sayuran dan buahan segar berbanding makanan segera.

2. Bersenam dan dapatkan gaya hidup sihat

Kita perlu aktif secara fizikal dan berhenti merokok. Banyakkan minum air, dapatkan tidur yang cukup dan kawal stress sebaiknya.

3. Mengambil supplemen dengan bijak

Nutrisi yang betul membolehkan tubuh kita membersihkan, meremajakan dan memulihkan fungsi organ detoks secara semulajadi.


Di sini saya kongsikan pengalaman Master Fahmy setelah menjalani detox cara Shaklee. Apa kesan yang beliau alami? Jom kita lihat video ini.



Ternyata, banyak manfaat yang beliau perolehi dengan lakukan detox cara Shaklee. Apa yang ketara, berat badan beliau turun dengan sihat sepanjang menjalani program detox ini.

Ini antara feedback pengguna lain.

# Testimoni 1


# Testimoni 2

# Testimoni 3



# Testimoni 4


Kalau ingin mulakan hidup yang sihat, saya syorkan buat detox dahulu. Dengan detox, bermacam-macam manfaat untuk kesihatan akan diperolehi. Berminat untuk detox cara Shaklee, boleh hubungi saya terus.

Untuk sebarang pertanyaan dan konsultansi, boleh terus hubungi saya di talian 012-9402603. 

Klik di bawah untuk pembelian secara online.





Jangan ragu-ragu untuk hubungi saya.
Saya sedia untuk membantu.

Shikin Satiman
ID : 1147051
Whatsapp/Call : 012-9402603
Emel : shikin.azly@gmail.com
Fb : shikin satiman
Ig : vitamin_sihat_semulajadi

Kawasan COD : Hulu Langat - Bandar Mahkota Cheras - Ampang - Bandar Tun Hussien Onn 

Pos seluruh Malaysia

*Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat dan mencegah sebarang penyakit.

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top