Minuman Terbaik Tingkatkan Tenaga Dengan Cepat

Minuman berkafein kebiasaannya menjadi pilihan ramai orang jika ingin dapatkan tenaga segera. Namun, ia bukanlah pilihan yang bijak.

Lupakan kopi dan minuman manis yang lain. Ada cara yang selamat dan semulajadi untuk tingkatkan tenaga dengan segera di samping memberikan anda bentuk tubuh yang diinginkan.

Apa itu Cinch Energy Tea Mix?

Perkenalkan Cinch Energy Tea Mix, iaitu campuran eksklusif teh hijau, putih dan merah dan juga taurine yang dapat menggalakkan tenaga dan juga meningkatkan kepekaan dan fokus secara semulajadi.

Kesemua bahan utama yang terdapat dalam Cinch Tea Mix, adalah gabungan teh yang sangat berkualiti, dimana ia meningkatkan tahap metabolisme, mempunyai sifat antioksidan, membantu dalam meningkatkan tahap sistem imun, membantu memberi tenaga dan yang paling bagus sebagai penganti kepada minuman berkafein tinggi.


Kelebihan campuran teh yang terkandung di dalam Cinch Energy Tea Mix


1. Serbuk Teh Hijau Matcha


 ●  Antioxidan dan Anti-Kanser

Terbukti bahawa teh matcha adalah merupakan makanan “Super Foods” yang mengandungi kadar Antioksidan yang tinggi dan berkesan untuk mencegah kanser.

Satu cawan teh matcha mengandungi kadar antioksidan yang sama seperti 15 cawan teh hijau dan 20 kali ganda lebih tinggi daripada buah pomegranate.

●  Detox dan Lansing

Disebabkan kandungan klorofil yang tinggi, teh matcha amat bagus untuk dijadikan sebagai amalan harian  untuk detox kerana ia juga dapat membantu meningkatkan kadar metabolisma badan serta membakar lemak.

Ia juga lembut pada usus dan tidak meningkatkan  kadar denyutan jantung seperti meminum kopi dan minuman tenaga yanfg lain.

Matcha juga mempunyai ciri-ciri thermogenic yang meningkatkan kadar pembakaran lemak semulajadi badan. Bukan itu sahaja,matcha juga dapat membantu mengurangkan nafsu atau keinginan kita pada gula dan karbohidrat.

Secara tidak lansung, ini membuatkan badan kita rasa kurang lapar dan menjadikannya ideal untuk orang yang berkeinginan untuk menurunkan berat badan.

●  Kecekapan minda

Matcha mengandungi L-Theanin, amino acid yang bagus untuk kesihatan badan. Ia juga membantu untuk menguatkan ingatan dan fokus.

Berbanding dengan kopi, Matcha mempunyai kadar L-Theanin yang tinggi, disebabkan itu, tenaga yang dihasilkan oleh matcha tidak membuatkan seseorang itu mengigil berbanding dengan kalau kita minum minuman seperti kopi atau minuman tenaga dll.


2. Ekstrak Teh Merah


●  Tinggi Mineral

Teh merah mengandung kalsium, mangaan, dan fluoride tinggi, membantu pertumbuhan tulang dan memperkuat gigi. Menjadikannya sebagai minuman kesihatan terbaik karena tingginya kadar mineral, tembaga, magnesium, dan potassium.

●  Bebas kafein

Teh merah bebas dari semua kafein sehingga menjadikannya sebagai minuman yang sangat baik bagi mereka yang memilih minuman tanpa kafein. Teh telah digunakan secara tradisional untuk membantu meringankan insomnia (gangguan tidur) dan mengembalikan pola tidur secara normal.

●  Bagus untuk Kulit

Kandungan asam hidroksil alfa dan seng dalam teh merah sangat bagus untuk kulit. Juga boleh meletakkan serbuk teh merah pada kulit untuk menghilangkan jerawat, whitehed-blackhead, kulit yang terbakar akibat cahaya matahari, atau masalah kulit lainnya.


3. Teh Putih


●  Menguatkan dan memberi tenaga pada tubuh badan dan anti penuaan.

●  Mencegah penyakit kardiovaskular.

●  Mencegah penyempitan pembuluh darah, mengurangi kemungkinan tekanan darah   tinggi dan penyakit jantung.

●  Polifenol yang terkandung dalam teh putih berkhasiat untuk mengeluarkan racun di tubuh dan anti radiasi.

●  Antioksidan yang ada dalam teh putih boleh menghindarkan dari penyakit kanser.

●  Teh putih berkhasiat untuk mengurangkan stres dan menambah stamina tubuh.

●  Menurunkan kolestrol: Antioksidan catechin dalam teh putih dapat menurunkan kolesterol jahat (LDL) sekaligus meningkatkan kolesterol baik (HDL) dalam darah.

●  Melindungi jantung: Teh putih dapat melindungi hati dan seluruh sistem peredaran darah. Selain   itu juga dapat menurunkan kadar gula dlm darah, serta mencegah dan mengurangi gejala diabetes.


4. Ekstrak Teh Merah Rooibos


Rooibos dikenali juga sebagai berlukar merah, iaitu dari keluarga kekacang yg tumbuh unik yang berasal di Afrika Selatan, kaya dengan sebatian polifenol – antioksidan

●  Nutrien yang terkandung dalam teh rooibos kaya dgn sumber mineral spt zat besi, kalsium, kalium, tembaga, florida, zink, magnesium dan alpha hydroxyasid. Dimana ia memngandungi polifenol yg mempunyai sifat anti-radang, anti-virus, dan bertindak sebagai pemusnah radikal bebas.

●  Aspalathin dan nothofagen adalah dua antioksidan penting yang terkandung didlm teh Rooibos menjadikan ia minuman yang hebat untuk meningkatkan sistem imun dan melindungi badan kita daripada semua jenis penyakit.

●  Teh Rooibos adalah benar2 bebas kafein, oleh itu sangat dsyorkan doktor bagi pesakit yg mengalami insomania (membantu tidur lebih baik). Dengan menyigkirkan kafein dari diet, boleh menambahbaikan tahap tekanan, mood dan kesihatan jantung.

●  Aspalathin adalah salah satu antioksidan dlm rooibos yg mempunyai manfaat yg unik, membantu untuk mengimbangi gula dlm darah, meningkatkan rintangan insulin, meningkatkan penyerapan glukosa oleh otot dan meningkatkan rembesan insulin dari pankreas. Sangat bagus untuk pesakit diabetis.

● Antara kebaikan rooibos yg lain, bagus untuk kesihatan rbut,kuku,otot, anti-penuaan, memberi tenaga, tingkatkan sistem imun, bagus untuk kulit, kesihatan jantung, darah tinggi, diabetis dan untuk turunkan berat badan.



Khasiat Cinch Energy Tea Mix


1. Rendah kandungan Kafein (Teh Putih)

2. Membantu merendahkan tekanan darah tinggi

3. Mengurangkan kolestrol

4. Melindungi jantung dan peredaran darah seluruhnya

5. Menguatkan tulang

6. Antibakteria dan antiviral

7. Menggalakkan kulit yang sihat

8. Mengurangkan gula dalam darah. Membantu mengurangkan gejala kencing manis

9. Baik untuk pencernaan dan boleh mengelakkan cirit birit

10. Membantu melawan penyakit seperti athma dengan mengembangkan saluran pernafasan.


Yang menarik lagi tentang Cinch Tea Mix ini adalah ianya tanpa gluten, tiada perisa tiruan, pewarna dan bahan pemanis. Sedap di minum sejuk atau panas.


Untuk sebarang pertanyaan dan konsultansi, boleh terus hubungi saya di talian 012-9402603. 

Klik di bawah untuk pembelian secara online.





Jangan ragu-ragu untuk hubungi saya.
Saya sedia untuk membantu.

Shikin Satiman
ID : 1147051
Whatsapp/Call : 012-9402603
Emel : shikin.azly@gmail.com
Fb : shikin satiman
Ig : vitamin_sihat_semulajadi

Kawasan COD : Hulu Langat - Bandar Mahkota Cheras - Ampang - Bandar Tun Hussien Onn

Pos seluruh Malaysia

*Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat dan mencegah sebarang penyakit.

CONVERSATION

2 comments:

Back
to top