ESP Soy Mixed Protein Isolate Powder Bekalkan Protein Berkualiti Untuk Tingkatkan Tenaga Lebih Lama

Protein adalah seperti blok yang membina tubuh kita, iaitu sama seperti batu bata yang membina rumah kita. Setiap sel, dari tulang kita hingga ke kulit dan rambut kita mengandungi protein. Ia bertanggungjawab dalam pembinaan dan pembaikan tisu badan. Ia juga adalah kunci kepada pertumbuhan kita dan penghasilan hormon, antibodi, dan bahan penting lain yang terdiri daripada protein.

Protein terdiri daripada 20 asid amino yang berbeza di mana 9 daripadanya tidak boleh dihasilkan oleh tubuh kita. 9 asid amino ini dikenali sebagai asid amino perlu dan kita mesti dapatkannya melalui diet harian. Kita perlu dapatkan kesemua asid amino ini untuk fungsi tubuh yang baik.

ESP Soy Mixed Protein Isolate Powder merupakan minuman lazat yang kaya dengan protein dan kalsium. Ia membekalkan protein berkualiti tinggi yang dapat pertingkatkan tenaga, stamina serta menyokong fungsi tubuh yang sihat.



Keistimewaan ESP Shaklee


1. Shaklee menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai secara genetik (bukan GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).

2. Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan. Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol.

3. Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 - penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan pada protein haiwan.

4. Membekalkan 9 asid amino perlu.

5. Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.

Nota : Jumlah protein soya yang disarankan untuk memberikan kesan penurunan terhadap kolesterol darah adalah 25 gram sehari.

Kepentingan Protein


Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang psikologi. Setiap organ kita memerlukan protein.

Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, pertumbuhan terbantut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalam fungsi organ yang akhirnya boleh mengancam nyawa.

Manfaat Utama ESP


1. Bekalkan tenaga lebih lama

ESP mempunyai Indek Glisemik yang rendah iaitu 39. Indeks glisemik (GI) menunjukkan kesan makanan ke atas gula darah. Karbohidrat terurai dengan cepat menyebabkan paras gula darah kita naik mendadak dan kemudiannya turun dengan pantas, menjadikan kita letih, mudah terganggu dan cepat lapar.

Dengan GI rendah, paras gula dalam darah kekal stabil, membantu mengekalkan tenaga, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan bermanfaat untuk mengurangkan berat dan mengekalkan kesihatan jangka panjang.

2. Menggalakkan kulit, otot, kuku dan rambut yang sihat

Merangsang pembaharuan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, mengembalikan keserian wajah dan kepejalan otot, mengurangkan kesan parut, mengurangkan keguguran rambut, mengelakkan kuku rapuh.

3. Menggalakkan prostat yang sihat.

Sangat sesuai dalam membantu pemulihan uterus, ovari dan pembesaran prostat.

4. Baik untuk hormon

Membantu mengawal keseimbangan hormon semasa menoupose dan juga menggalakkan payudara yang sihat.

5. Menggalakkan peredaran darah yang sihat.


Kenapa perlu pilih vitamin Shaklee?

Kesemua produk Shaklee tidak mengandungi tambahan pengawet, pemanis atau pewarna tiruan. Bahan-bahan yang digunakan untuk penghasilan produk dijamin Selamat, Berkesan dan Semulajadi.


Apa tunggu lagi?

Jom segera dapatkan sumber protein terbaik ini, iaitu ESP Soy Mixed Protein Isolate Powder pada harga RM161 untuk 850 gram. Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein untuk keperluan tubuh seharian.



Untuk sebarang pertanyaan dan konsultansi, boleh terus hubungi saya di www.wasap.my/60129402903

Klik di bawah untuk pembelian secara online.





Jangan ragu-ragu untuk hubungi saya.
Saya sedia untuk membantu.


Shikin Satiman
ID : 1147051
Whatsapp/Call : 012-9402603
Emel : shikin.azly@gmail.com
Fb : shikin satiman
Ig : vitamin_sihat_semulajadi

Kawasan COD : Hulu Langat - Bandar Mahkota Cheras - Ampang - Bandar Tun Hussien Onn - Kajang

Pos seluruh Malaysia

*Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat dan mencegah sebarang penyakit.

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top