Kenapa Landmark Study Penting?

Zaman sekarang ni terlalu banyak produk kesihatan yang berada di pasaran. Sudah tentu mereka akan nyatakan produk mereka sangat bagus dan berkesan. Tetapi, tiada data saintifik yang dapat menyokong pernyataan mereka. 

Landmark study adalah suatu kajian yang pertama seumpamanya yang direka untuk menilai manfaat dan risiko pengambilan pelbagai suplemen untuk jangka masa panjang. Shaklee, satu-satunya syarikat produk kesihatan yang menjalankan kajian ini dengan tujuan untuk membuktikan produk mereka benar-benar selamat, berkesan dan unggul berbanding jenama lain. Pihak shaklee mahukan data saintifik yang membuktikan produk mereka bagus dan berkualiti, bukan hanya sekadar dari cakap-cakap orang.


Kajian saintifik tentang kesan pengambilan sesuatu suplemen terhadap individu dah banyak dijalankan oleh para saintis. Tetapi, kebanyakan kajian tidak dapat menunjukkan manfaat yang jelas ke atas pengambilan suplemen oleh setiap individu. Landmark study ini penting kerana kebanyakan kajian yang sedia ada dibuat untuk jangka masa pendek dan ini kurang bersesuaian dengan situasi sebenar di mana sesuatu penyakit itu mengambil masa 10- 30 tahun untuk berkembang dalam badan seseorang..


Disebabkan keterbatasan ini, Dr. Gladys Block mencetusksn idea utk menjalankan landmark study yang mengambil kira keberkesanan dan keselamatan suplemen terhadap pengamalnya untuk jangka masa panjang. Dr. Glady Block memilih shaklee untuk kajian ini disebabkan oleh reputasi shaklee yang terkenal dengan integriti dan kualitinya..Selain itu, shaklee mempunyai kumpulan sasar yang sesuai kerana penggunanya terdiri daripada pengamal tegar yang telah mengamalkan produk shaklee untuk tempoh waktu yg panjang..

Dalam kajian ini, tiga kumpulan sasar diuji iaitu:
- kumpulan pengamal suplemen shaklee yang telah mengambil pelbagai suplemen shaklee utk tempoh waktu 20-40 tahun..

- kumpulan pengamal suplemen bukan jenama shaklee yg hanya mengamalkan satu multivitamin/mineral sahaja untuk tempoh paling lama 20 tahun

- kumpulan yang tidak mengamalkan suplemen

Untuk membuktikan keputusan kajian ini tepat dan jitu, ianya diterbitkan dalam jurnal 'peer reviewed' di mana ada pihak ketiga yang akan mengesahkan kajian tersebut..


Hasil kajian Dr. Gladys Block dan teamnya di UC Berkeley mendapati :
- pengguna shaklee mempunyai level nutrisi dalam darah yang lebih baik. Ini membuktikan suplemen shaklee diserap dengan baik oleh tubuh badan.
- pengguna shaklee mempunyai risiko yang rendah terhadap penyakit jantung
- pengguna shaklee mengamalkan pelbagai suplemen tetapi langsung tiada kesan 'toxicity' atau keracunan malah kandungan nutrisi dalam badan pengguna shaklee mengikut level yang diperlukan badan.

Berdasarkan kajian ini, telah terbukti produk shaklee berkesan dan selamat berbanding produk suplemen jenama lain. 

Sekiranya anda sedang mencari kehidupan yang lebih sihat dan lebih lama, penuh dengan tenaga dan ketahanan hidup, Shaklee mempunyai bukti bahawa produk mereka boleh beri apa yang anda cari dan ini adalah sebab kenapa anda perlu memilih Shaklee.

Ingin dapatkan produk shaklee? Hubungi saya. Saya sedia untuk membantu..

shikin satiman
ID : 1147051
Whatsapp/call : 0129402603
Emel : shikin.azly@gmail.com
Fb : shikin satiman
Ig : sheqien.shaklee

Kawasan COD : Hulu Langat - Bandar Mahkota Cheras - Bandar Tun Hussien Onn - Ampang

Pos seluruh Malaysia

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top