Manfaat Dan Kelebihan Alfalfa Complex

Alfalfa (Medicago Sativa) merupakan sumber klorofil yang amat berkhasiat. Perkataan alfalfa berasal dari frasa Bahasa Arab al-fac-facah, yang bermaksud "Raja Segala Makanan ", kerana ia kaya dengan pelbagai vitamin dan mineral yang penting.
  
Alfalfa telah lama digunakan dalam perubatan Ayurvedic untuk merawat keadaan yang disebabkan oleh keradangan dan kerosakan oksidatif. Ini kerana alfalfa bertindak sebagai antioksidan yang kuat, menghalang kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas.

Alfalfa kaya dengan vitamin A,C,E dan K serta mineral seperti kalsium, iron, potassium dan fosforus. Vitamin dan mineral yang terkandung di dalam alfalfa penting untuk kesihatan mata, menggalakkan kulit yang sihat, melindungi sel-sel dari kerosakan matahari dan pencemaran alam sekitar, menguatkan fungsi imun dan menguatkan saluran darah. 

Alfalfa juga mempunyai 5.8% lebih protein daripada telur dan 2.4% lebih protein dari daging lembu. Selain itu, alfalfa mempunyai kuasa pengalkalian yang lebih kuat berbanding sayur-sayuran dan buah-buahan yang selalunya dimakan. 



PERBEZAAN ALFALFA COMPLEX SHAKLEE

Terdapat banyak suplemen berasaskan alfalfa di pasaran. Tetapi kenapa perlu pilih alfalfa shaklee?
  • Daun alfalfa dari shaklee hanya dituai apabila ianya telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun yang telah matang sangat kaya dengan klorofil.
  • Proses pengeringan daun-daun alfalfa dilakukan dengan menggunakan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya.
  • Proses dari pengeringan hingga ke peringkat ianya dijadikan serbuk sebelum dipadatkan menjadi tablet dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan pihak Shaklee dengan teliti dan ketat.
  • Tiada perwarna, perasa dan pengawet tiruan.

MANFAAT UTAMA ALFALFA SHAKLEE

Mencuci hati, darah dan usus - Alfalfa merupakan makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menyingkirkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

Membantu mengurangkan alahan - memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete's foot) dengan berkesan.

Baik untuk sistem penghadaman- memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

Menyingkirkan lemak dan kolestrol - berdasarkan kajian klinikal, terbukti bahawa pengambilan alfalfa secara konsisten dalam jangka panjang boleh bantu menyingkirkan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Alfalfa mengandungi saponin, sserat yang bertindak seperti span yang menyerap kolestrol.

Melegakan keletihan - melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada pelbagai penyakit.

Mencegah arthritis - melegakan sakit arthritis

Bertindak sebagai milk booster - bantu tingkatkan penghasilan susu badan

Boleh merawat masalah wanita - bantu mengurangkan masalah keputihan wanita

Boleh bantu dalam masalah keintiman - bertindak seperti 'kacip fatimah', mengurangkan rasa sakit ketika 'bersama' suami.


Siapa yang memerlukan Alfalfa?

  • Mereka yang mengalami masalah sembelit
  • Mereka yang mengalami masalah gout
  • Mereka yang mengalami masalah keintiman
  • Mereka yang mengalami masalah kolestrol tinggi
  • Mereka yang ingin perbanyakkan susu badan
  • Mereka yang mengalami masalah resdung, ekzema
Ingin dapatkan alfalfa segera? Klik di sini




atau boleh terus hubungi saya, wakil pengedar shaklee anda.




Shikin Satiman
ID : 1147051
Whatsapp/Call : 012-9402603
Emel : shikin.azly@gmail.com
Fb : shikin satiman
Fb Page : kedai doktorvitamin
Ig : vitamin_sihat_semulajadi

Kawasan COD : Hulu Langat - Bandar Mahkota Cheras - Bandar Tun Hussien Onn - Ampang




CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top