Landmark Study : Bukti Produk Shaklee Bagus?

Sekarang ni bermacam-macam produk kesihatan yang ada di pasaran..Tapi, saya yakin shaklee adalah produk yang paling bagus kerana Shaklee mempunyai landmark study..

Apa itu landmark study?

Kalau kita nak pergi mana-mana, biasanya kita akan tanya apa landmark tempat tu untuk memudahkan pencarian kita kan..landmark ni lebih kurang macam rujukan..so, landmark study ni merupakan kajian yang sangat menyeluruh tentang sesuatu bidang dan akan menjadi rujukan seluruh ahli dalam bidang tu..

Roger Barnett iaitu CEO shaklee sangat yakin dengan keberkesanan produk shaklee.. Disebabkan itu, beliau dengan beraninya meminta dilakukan kajian terhadap pengguna produk shaklee. Roger Barnett mahukan data saintifik yang membuktikan produk shaklee ni lebih bagus berbanding yang lain.

Kajian ini melibatkan tiga kumpulan iaitu mereka yang tidak mengambil vitamin, mereka yang mengambil vitamin tetapi jenama selain shaklee dan mereka yang mengambil vitamin shaklee. Dr. Gladys Block dan team penyelidiknya dari University of California diberi tugas untuk menjalankan kajian ini. Dr. Gladys Block ni bukan calang-calang orang ye.. beliau merupakan pakar epidemiologist yang terkemuka di USA. Mereka ni mendapat full control untuk lakukan kajian ni..dan apa jua keputusan kajian akan diterbitkan tak kiralah keputusan itu memberi kebaikan atau tidak kepada Shaklee..

Untuk membuktikan hasil kajian itu sah dan jitu, Shaklee memilih untuk kajian itu diterbitkan dalam jurnal peer review. So, akan adanya pihak ketiga yang akan memantau hasil kajian Dr. Gladys Block tu..Nmpk tak betapa telitinya shaklee dalam membuktikan keberkesanan produk mereka..





Seperti yang dijangka, keputusan kajian semuanya memihak kepada shaklee. Pengamal vitamin shaklee didapati mempunyai risiko paling rendah terhadap penyakit kencing manis, serangan jantung dan strok berbanding yg lain...






Apa yg saya ingin tegaskan di sini ialah keputusan pengamal multivitamin yang lain..Jangan terkejut ye..pengamal multivitamin lain mempunyai risiko yang lebih tinggi terhadap penyakit kronik tersebut berbanding yang tak makan vitamin langsung..apa maknanya itu?? Maknanya makan vitamin tidak dapat menjamin kesihatan yang baik untuk jangka masa panjang melainkan suplemen yang kita makan itu semulajadi dan teliti proses penghasilannya. sebab itu pentingnya kenalpasti dulu vitamin apa yang kita makan..selamat ke tidak? sintetik ke semulajadi?

Kepada mereka yang mengambil vitamin, pastikan periksa betul-betul kandungan vitamin yang anda makan tu..Kalau tak yakin, jom tukar kepada vitamin yang terbukti selamat, berkesan dan semulajadi..Shaklee adalah pilihan yang terbaik..

Pilihan di tangan anda. 
Kalau berminat dengan shaklee, saya sedia membantu...




Shikin Satiman
ID : 1147051
Whatsapp/Call : 012-9402603
Emel : shikinazly@gmail.com
Fb : shikin satiman
Ig : sheqien.shaklee

Kawasan COD : Hulu Langat - Bandar Mahkota Cheras - Bandar Tun Hussien Onn - Ampang







CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top