Cara Semulajadi Menjaga Kulit Supaya Kelihatan Cantik Berseri

Semua orang inginkan kulit yang cantik kan..persoalannya, bagaiman cara untuk jaga kulit supaya cantik dan sihat sentiasa??? Tak susah sebenarnya..just back to basic..




Apa yang sel badan kita perlukan untuk berfungsi dengan optimum??

Semestinya air dan nutrisi..so, kenalah banyakkan minum air..sekurang-kurangnya 3 liter sehari..air manis tak termasuk ye..bilacukup air dalam badan, In shaa Allah kulit pun tampak sihat dan cantik.




Untuk bekalkan nutrisi yang diperlukan badan, kenalah makan makanan yang seimbang dan berkhasiat..banyakkan makan buah-buahan dan sayuran yang kaya dengan vitamin C, vitamin E..selain itu , kena makan makanan yang tinggi kandungan protein kerana makanan untuk sel adalah protein..bila badan cukup protein maka terhasillah sel-sel kulit yang sihat.




Bila dah cukupkan keperluan air dan nutrisi untuk badan, kenalah jaga badan dari benda yang merosakkannya..apa dia??? Apalagi kalau bukan toksin..bila toksin banyak dalam badan, kesannya dapat dilihat pada kulit..contoh yang paling nyata adalah masalah jerawat dan ekzema.. Sel badan kita ni memang tak boleh lari dari dimasuki toksin melalui pencemaran udara, makanan yang tercemar, pengambilan ubat-ubatan kimia, merokok dan banyak lagi..so, kenalah lakukan proses detox badan ye..seminggu sekali sekurang-kurangnya..bila badan dah bersih dari toksin, barulah nutrisi dapat diserap secara optimum oleh badan..

Senang je kan nak jaga kulit..Kalau nak cara lebih mudah dan selamat, boleh amalkan supplemen ini..
  •  Set Kulit Cantik : SR Vitamin C, Vita-E, ESP


  • Set Detox : Vivix, Alfalfa Compleks, DTX Compleks, Peppermint Ginger Plus, Herblax



Untuk dapatkan kesan positif dari pengambilan suplemen, paling penting wajib minum banyak air, sabar dan konsisten..Hasilnya, pasti menakjubkan. Jom cantik secara sihat dan semulajadi..

Sebarang pertanyaan lanjut, bolehlah hubungi saya. Saya sedia untuk membantu menyelesaikan masalah anda..



Shikin Satiman
ID : 1147051
Whatsapp/Call : 012-9402603
Emel : shikinazly@gmail.com
Fb : shikin satiman
Ig : sheqien.shaklee

Kawasan COD : Hulu Langat - Bandar Mahkota Cheras - Bandar Tun Hussien Onn - Ampang


CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top