Berjaya Hamil Anak Kedua Setelah 10 Tahun Menanti. Apa Rahsianya?

Ada pasangan yang sudah bertahun kahwin, tetapi masih belum dikurniakan anak. Ada juga pasangan yang agak lama menanti untuk kehadiran anak kedua. Tidak kisahlah apa jua situasi, kita perlulah tabah dan sabar menghadapinya.

Namun, perlu ada usaha dari pihak suami dan isteri untuk memastikan apakah punca isteri sukar hamil. Bila diketahui puncanya, lebih mudah untuk fokus kepada jalan penyelesaiannya.




Punca Masalah Kesuburan


Pasangan yang berkahwin dikatakan mengalami masalah kesuburan apabila si isteri gagal untuk hamil selepas setahun mencuba. Untuk mengenalpasti punca sebenar masalah ini boleh jadi agak sukar. Ovulasi, persenyawaan, dan perjalanan ovum yang telah disenyawakan melalui tiub fallopio dan akhirnya ke dalam rahim adalah satu proses yang sangat rumit. Banyak perkara mesti bekerja bersama-sama dengan sempurna untuk suatu kehamilan itu berlaku. 

Secara umum, bagaimanapun kira-kira satu pertiga daripada kes-kes ketidaksuburan boleh dikesan dari pihak isteri, satu pertiga dari suami, dan satu pertiga lagi boleh jadi berpunca dari kedua-duanya atau tiada sebab tertentu.

Untuk pihak wanita, selalunya punca ketidaksuburan disebabkan oleh masalah ovulasi, tiub fallopian tersumbat, endometriosis, fibroid dan masalah PCOS. Ada juga sesetengah wanita menghasilkan antibodi terhadap sperma pasangan yang menyebabkan mereka alergi terhadapnya. Selain itu, chlamydia adalah penyakit kelamin yang menyebabkan banyak kes-kes ketidaksuburan.

Bagi lelaki, masalah kesuburan sering berpunca dari bacaan sperma yang rendah. Obesiti juga boleh mempengaruhi ketidaksuburan kerana ia merendahkan bilangan sperma. Paras estrogen meningkat di kalangan lelaki yang mempunyai banyak lemak berlebihan.

Berikut adalah punca utama kebanyakan pasangan sukar untuk hamil :

● Endometriosis 

● Sperma yang tidak normal, jumlah sperma yang rendah atau mati pucuk

● Tiub fallopian tersumbat

● Ovulasi jarang berlaku atau tidak tetap

● Pasangan tidak dapat melakukan hubungan seksual yang lengkap

● Mukus serviks menyerang dan membunuh sperma

● Wanita berumur 35 tahun ke atas (kesuburan menurun bila semakin berusia)

● Salah satu pasangan atau kedua-duanya amalkan pemakanan kurang sihat dan mengalami tekanan/stress yang berlebihan.

Ada juga pasangan yang tidak mempunyai sebarang masalah kesuburan tetapi masih belum ada rezeki untuk hamil. Seperti kisah yang saya ingin kongsikan di dalam entri kali ini. Pasangan ini sudah menanti 10 tahun untuk kehadiran anak kedua. Pemeriksaan doktor sudah dilakukan dan kedua-duanya tiada masalah kesuburan. Jadi, tidak diketahui apakah puncanya isteri beliau sukar hamil. Jom baca selanjutnya untuk ketahui apakah ikhtiar beliau untuk atasi masalah ini.





[PENANTIAN HAMIL CAHAYA MATA KEDUA SELAMA 10 TAHUN BERAKHIR] 
Assalamualaikum.
Saya Daud Mohamad. Berumur 33 tahun, telah berkahwin 11 tahun yang lalu dan dikurniakan seorang anak kini berumur 10 tahun. 
Setiap kali berjumpa dengan adik beradik dan saudara mara. Soalan yang pertama ditanya mesti soal anak. Bila lagi nak tambah anak? Takkan sorang je? Merancang ke? 
Fuh sabar je lah yang tanya tu tak fikir langsung perasaan orang. Kesian kat isteri saya jadi stress bila orang tanya macam tu. Kadang-kadang yang tanya tu tak tengok batang hidung sendiri. Sebab ada yang tanya tu anak dia sendiri dah lama kahwin tapi masih belum dikurniakan anak. Emm tak tau nak cakap apa kan. 
Jawapan yang biasa saya berikan “belum ada rezeki lagi dan Allah sebaik-baik perancang”. Saya dan isteri dah buat pemeriksaan doktor masing-masing tiada masalah. 
Sebelum ni isteri makan produk Shaklee tak konsisten. Alhamdulillah sejak saya suruh wife minum Vivix konsisten selama sebulan lebih dan saya juga turut minum sekali. Akhirnya wife saya berjaya hamil setelah 10 tahun menunggu. Masa wife kata period tak datang lagi terus dia suruh saya beli pregnancy test. Alhamdulillah positif asbab minum Vivix dan semuanya dengan Izin Allah juga. 
Berkat kesabaran dan doa yang tak pernah putus. InsyaAllah kami bakal menimang cahaya mata yang kedua pada bulan Julai 2017 nanti. Kini kandungan isteri saya dah 4 bulan lebih. Moga segalanya dipermudahkan. 
Bagi mereka yang belum dikurniakan anak. Cubalah Vivix sebagai ikhtiar. Vivix ni berfungsi untuk memperbaiki sel-sel tubuh kita yang rosak akibat dari pemakanan yang tak seimbang, radikal bebas dan gaya hidup yang tidak sihat. InsyaAllah apabila sel-sel tubuh kita elok, kesihatan kita bertambah baik. Dan pengambilan Vivix dapat membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh. InsyaAllah. 
Alhamdulillah. Inilah Shaklee Effect saya.

Bagaimana Vivix Membantu Masalah Kesuburan 


Sel yang sihat akan berfungsi secara efektif. Jadi, untuk memiliki tubuh badan yang sihat termasuk sistem reproduktif yang sihat, kita kena pastikan sel-sel kita diberi nutrien yang betul. 

Vivix merupakan suplemen antipenuan yang fokus kepada kesihatan sel badan. Ia diperbuat dari gabungan bahan-bahan premium seperti anggur muscadine, polygonum cuspidatum, purple carrot dan european elderberry. Kesemua bahan ini mengandungi polifenol seperti resveratrol, ellegic acid, quercetin dan banyak lagi yang mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan. Salah satunya adalah meningkatkan kesuburan.

Polifenol adalah antioksidan yang sangat berkuasa yang bertindak sebagai perisai melindungi sel-sel badan dari serangan radikal bebas. Dalam sistem reproduktif, ovum dan sperma adalah sel-sel yang sangat penting. Polifenol boleh bantu :

● baiki dan kurangkan kerosakan pada ovum dan sperma

● tingkatkan kesihatan secara menyeluruh

● tingkatkan peluang untuk hamil

Untuk yang menghadapi masalah kesuburan, Vivix adalah yang pilihan terbaik untuk anda. 

Apa tunggu lagi. Jom dapatkan Vivix sekarang.

Klik di bawah untuk pembelian secara online.






Jangan ragu-ragu untuk hubungi saya.
Saya sedia untuk membantu.

Shikin Satiman
ID : 1147051
Whatsapp/Call : 012-9402603
Emel : shikin.azly@gmail.com
Fb : shikin satiman
Ig : vitamin_sihat_semulajadi

Kawasan COD : Hulu Langat - Bandar Mahkota Cheras - Ampang - Bandar Tun Hussien Onn

Pos seluruh Malaysia

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top