Cara Tambah Berat Badan Dengan Cepat Dan Selamat

Ramai orang biasanya mencari-cari cara untuk turunkan berat badan. Tapi ada juga sesetengah orang terdesak nak tambah berat badan sebab terlalu kurus. Mungkin ada yang rasa bukan susah pun nak tambah berat. Makan jelah banyak-banyak kan. Tapi bagi golongan yang BMI underweight ni, biasanya masalah yang dihadapi adalah makanlah banyak mana pun, berat susah nak bertambah. 




Jika anda nak tambah berat badan, penting untuk lakukannya dengan betul. Fokus utama kita tambah berat adalah untuk dapatkan berat badan yang ideal tanpa menambah risiko kesihatan pada tubuh. Jadi, penting untuk ambil makanan yang sihat untuk naikkan berat badan. Jom kita lihat cara tambah berat badan dengan sihat dan selamat. 

1. Tingkatkan pengambilan kalori

Cara paling efektif untuk tambah berat badan adalah dengan mengambil kalori lebih dari yang badan perlukan. 
Kalau nak pertambahan berat tu slow and steady, target pengambilan kalori 300 - 500 lebih dari kalori yang tubuh perlukan. Untuk pertambahan berat yang cepat, tingkatkan pengambilan kalori 700 - 1000 kalori lebih dari keperluan tubuh. 
Contoh makanan yang tinggi kalori adalah yogurt, milk shake, mentega kacang dan keju. 


2. Banyakkan ambil protein

Protein adalah nutrien penting untuk tambah berat badan yang sihat. Blok binaan otot diperbuat daripada protein. Ambil protein yang mencukupi adalah penting untuk tambah berat badan otot, bukannya hanya lemak tubuh.

Makanan yang tinggi protein termasuklah daging, ikan, telur, produk tenusu, kekacang dan sebagainya. Suplemen protein sangat membantu bagi mereka yang struggle untuk dapatkan jumlah protein yang mencukupi dalam diet harian. 


3. Makan dengan kerap

Untuk tambah berat, perlu makan dengan kerap. Sekurang-kurangnya ambil 3 kali hidangan utama. Pastikan dalam hidangan tersebut lengkap dengan protein, lemak dan karbohidrat. 


4. Tambah kuantiti makanan

Kalau sebelum ni anda makan dalam portion yang kecil, apakata tambah sedikit jumlah makanan. Dari separuh nasi jadikan penuh. Banyakkan juga lauk. Yang penting cuba habiskan semuanya.



5. Tidur yang cukup

Pastikan anda dapatkan tidur yang cukup. Ini penting untuk pertumbuhan otot untuk menaikkan berat badan.



Nak tambah berat badan lagi cepat? Jom ambil set tambah berat Shaklee. Set ni mengandungi Vitalea, B Complex dan Mealshake. Mari kita lihat pula apa kandungan di dalam vitamin set tambah berat badan ini yang boleh membantu menaikkan berat badan?




Meal Shakes – membekalkan 35% atau lebih nilai harian, mengandungi 19 vitamin dan mineral penting. Meal Shakes membekalkan kalori yang diperlukan badan bersama dengan serat dan vitamin mineral. Ianya sumber makanan instant yang kaya kalsium, fiber dan protein. Rasanya enak seperti Vanilla Ice Cream, atau Milk Shakes

Vitalea – membekalkan 23 jenis vitamin penting bersama iron (penting dalam pembentukan sel darah merah). Memenuhi keperluan zat harian tubuh akibat amalan diet yang tidak seimbang. Selepas semua zat dalam badan cukup, barulah sistem badan dapat berfungsi pada tahap yang optima. Selain daripada itu, Vitalea membantu mencantikkan kulit, kuku, rambut secara dalaman. Ia juga mengurangkan risiko anda mengidap penyakit tiroid. Di samping itu, ia membantu memberi badan yang sihat dan bertenaga.

Bcomplex – mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting. Setiap tablet menyediakan:

Vitamin B1 – Thiamin (as Thiamin Mononitrate) 10.12mg
Vitamin B2 – Riboflavin 11.47mg
Vitamin B3 – Niacin (as Niacinamide) 135mg
Vitamin B6 – (as Pyridoxine Hydrochloride) 13.5mg
Fotate (as Folic Acid) 200mcg
Vitamin B12 (as Cyanocobalamin) 40.5mg
Biotin (as d-Biotin) 150mcg
Panthothenic Acid (as d-Calcium Panthothenate) 67.5mg

Vitamin B1, B2 dan Niacine yang terkandung di dalam B Complex ini berfungsi memelihara nafsu makan yang sihat. Kekurangan vitamin ini akan menyebabkan selera makan terganggu dan menurun. Di samping itu, antara kelebihan lain vitamin B Complex adalah ianya dapat mengawal kadar metabolisma badan, dan mempertingkatkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.


Feedback pengguna set tambah berat. 



Bagi sesetengah orang mungkin sukar untuk tambah berat badan disebabkan badan mungkin dah selesa dengan berat yang sedia ada. Namun, jangan mudah mengalah. Konsisten amalkan cara pemakanan yang betul untuk tambah berat badan akan nampak hasilnya. 

Nak cuba set tambah berat badan Shaklee? Hubungi saya sekarang!! 

Shikin Satiman
ID : 1147051 
Wasap/call : 012-9402603 
Fb : shikin satiman
IG : @shikinsatiman
Page : KedaiDoktorvitamin

COD : Cheras, Btho, Bandar Mahkota Cheras, Langat, Kajang

Pos Seluruh Malaysia

CONVERSATION

1 comments:

  1. CV Bahagia Sukses Makmur perusahaan yang menyediakan dan menjual Tenda Roder untuk segala jenis acara dan keperluan salah satu contoh nya adalah untuk Tenda Penyimpanan Gudang Industri.

    Perusahaan kami telah berpengalaman dalam menyediakan Tenda - Tenda berkualitas dengan harga yang murah. Selain itu tenaga profesional kami juga sudah terlatih sehingga cara kerja nya efektif dan efesian, Anda tidak perlu mengorbankan produktifitas perusahaan.

    Tenda Roder bisa memenuhi segala aspek, mulai dari yang sifatnya komersial seperti event, pameran atau acara musik hingga yang bersifat emosional seperti wedding (pernikahan). Dengan memasang tenda ini, Anda bisa merasa aman dan nyaman meski acara diselenggarakan secara outdor.

    Meskipun terik matahari sangat panas atau sedang hujan deras. Tenda ini sangat kokoh dan tetap mampu mengakomodasi kebutuhan dan kenyamanan penghuni maupun barang - barang didalamnya.

    Spesifikasi dan fungsi Tenda Roder :

    Tenda Roder bukan hanya tenda event atau party. Tenda ini mampu berfungsi untuk menyimpan berbagai barabf industri. Entah itu barang mentah maupun hasil industri. Karakteristik tenda membuat semua barang yang sengaja disimpan didalam tenda tetap terjaga dengan aman.

    KeunggulanTenda Roder

    Alasan utama seseorang menyewa tenda roder adalah karena kualits yang terjamin, Selain iti tenda ini memiliki sejumblah keunggulan berikut :

    - Mudaah diinstalasi

    - Bersifat portable / semi permanen

    - Desain tenda bervariasi

    - Ukuran sangat luas / bisa menyesuaikan kebutuhan dilokasi.



    Untuk Informasi lebih lanjut silahkan hubungi 081316140397 rahma.

    office ; Ruko Cendana raya NO. 15A, Bencongan indah, karawaci tangerang.

    Kami Melayani Pesanan Seluruh Indonesia



    https://tendagudangjakarta.blogspot.com/

    https://id.pinterest.com/tangerang0290/

    https://twitter.com/TangerangRoder

    https://www.instagram.com/tendarodertangerang1/

    https://sites.google.com/d/13ngcAypBp3gn-PdcA7XaRjpYZH8Cu3kM/p/1THW6hgDfmbFrFrMj9qbjdbOh4Fg7_1Sq/

    #tendamurah #sewatendamurah #jualtenda #jualtendamurah #jualsewatenda #jualsewatendamurah #tendamembran #tendahanggar #tendasarnafil #tendabazar #tendakerucut #tendagudang #tendajualan #tendadarurat #tendavaksin #tendaevent #tendaroder #tendapabrik #tendacafe #tendajabodetabek #tendatangerang #tendabogor #tendalaris #tendakerucut #tendapameran #tendakarnaval #tendavaksinasi #tendakerucut #tenda #jualtenda #jualtendajakarta








    ReplyDelete

Back
to top