Cara Banyakkan Susu Badan Yang Terbaik Untuk Bayi

Tidak dinafikan susu badan adalah makanan yang terbaik untuk bayi. Ini kerana susu ibu adalah makanan yang sangat lengkap untuk tumbesaran bayi dan mengandungi antibodi yang boleh bantu melindungi bayi dari jangkitan.



Disebabkan itu, ibu perlu ambil tahu cara untuk banyakkan susu badan agar bayi anda boleh mendapat khasiat susu terbaik ini bukan sahaja untuk tempoh 6 bulan pertama malah sebaiknya sehingga usianya mencecah dua tahun.


Cara Banyakkan Susu Badan


Kunci utama untuk banyakkan susu badan adalah dengan kerap menyusukan bayi. Bila bayi kerap menyusu, lebih banyak susu yang akan dihasilkan. Dengan kata lain, adanya konsep demand dan supply. Selain itu, pastikan payudara kosong supaya susu baru lebih cepat dihasilkan dan bagi mengelakkan bengkak susu. Banyakkan juga minum air untuk tambahkan penghasilan susu badan.

Baca juga ni -> Cara Merawat Bengkak Susu dengan Berkesan

Banyakkan susu badan adalah penting. Tetapi yang utama pastinya kita nak susu badan yang dihasilkan adalah susu terbaik untuk bayi. Betul tak?

Terdapat kajian menunjukkan diet seorang ibu menentukan kualiti dan nutrien dalam susu badannya. Jadi, ibu perlu pastikan mengambil nutrien yang betul untuk menghasilkan susu badan berkualiti tinggi untuk pertumbuhan dan perkembangan bayi yang optimum.

Nutrien yang ibu perlukan untuk menghasilkan susu badan terbaik untuk bayi adalah protein, vitamin C, vitamin B,
kalsium, omega 3 dan alfalfa. Semua nutrien ini boleh ibu dapati dalam set postnatal shaklee.




Rata-rata ibu yang mengamalkan set postnatal ni lagi-lagi semasa berpantang, ternyata ianya sangat membantu dalam proses penyusuan bayi mereka. Malah, manfaat lain yang mereka peroleh adalah badan jadi lebih cergas dan bertenaga.

Berminat nak cuba set postnatal ni? Boleh contact saya sekarang untuk info lanjut dan konsultansi.


Pengedar Shaklee Berdaftar
Shikin Satiman
ID: 1147051
Call/Wasap : 012-9402603
FB : shikin satiman
IG : @shikinsatiman
Page : Kedai Doktorvitamin

COD : Cheras, Bandar Tun Hussien Onn, Hulu Langat, Ampang

Pos seluruh Malaysia









CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top