Ketumbuhan Di Payudara Hilang Secara Semulajadi. Bagaimana Caranya?

Bila sebut ketumbuhan atau dikenali juga sebagai tumor, ia tidaklah membawa maksud sejenis kanser. Ada ketumbuhan yang tidak berbahaya dipanggil benign seperti polyps dan fibroid.

Namun demikian, tidak kiralah ianya tumor jenis kanser atau bukan kanser, rawatan perlu diambil untuk elak risiko kesihatan yang tidak diingini.



Apa Itu Tumor?


Ketumbuhan atau tumor adalah pertumbuhan tisu baru yang tidak normal. Ia boleh jadi tertumpu pada satu kawasan atau berada di banyak bahagian dalam badan.

Tumor boleh muncul di mana-mana sahaja bahagian badan dan ia bukanlah semestinya kanser. Tumor boleh jadi jenis benign (bukan kanser),  pre-malignant (pra-kanser) atau malignant (kanser).

Setiap jenis tumor dibezakan melalui bentuk dan jenis tisu yang membentuknya. Secara ringkasnya, tumor adalah sejenis ketulan atau bengkak dan ia tidak semestinya menimbulkan ancaman terhadap kesihatan.

Tumor Benign


Tumor benign adalah ketumbuhan bukan kanser di dalam badan. Tidak seperti tumor kanser, ia tidak merebak (metastasis) ke bahagian-bahagian badan yang lain.

Punca sebenar tumor benign selalunya tidak diketahui. Namun, ia dipercayai terjadi apabila sel-sel dalam badan membahagi dan berkembang pada kadar berlebihan.

Biasanya, badan mampu untuk mengimbangi pertumbuhan sel dan pembahagian. Apabila sel-sel lama atau rosak mati, ia digantikan secara automatik dengan yang baru, yakni sel-sel sihat. Dalam kes tumor, sel-sel mati kekal dan membentuk pertumbuhan yang dikenali sebagai tumor.

Tumor Malignan


Tidak seperti tumor benigna, ketumbuhan malignan (kanser) biasanya serius dan mungkin berkembang, mengambil alih organ-organ lain dan merebak. Ia boleh menjadi masalah yang mengancam nyawa jika tidak dikesan dan dirawat pada peringkat awal. Prognosis bagi seseorang yang membangunkan tumor malignan bergantung kepada lokasi ketumbuhan itu.

Sel-sel kanser berkembang dalam cara yang sama dengan sel-sel tumor benigna. Walau bagaimanapun, sel-sel kanser boleh menyerang tisu berhampiran dan merebak ke bahagian badan yang lain.


Cara Merawat Tumor


Faktor persekitaran dan pemakanan dikatakan memainkan peranan penting dalam perkembangan semua jenis tumor. Tumor boleh dikurangkan saiz malah boleh hilang hasil tindak balas kepada perubahan diet dan makanan tambahan yang tinggi kualiti vitamin dan mineralnya.

Dalam entri ini, saya ingin kongsikan kisah benar seorang wanita yang mempunyai dua ketulan ketumbuhan di payudaranya. Doktor menyarankan beliau untuk melakukan pembedahan untuk membuang ketulan itu. Sementara menunggu hari pembedahan, beliau mengambil suplemen Vivix dan keajaiban berlaku. Satu ketulan telah hilang dan yang satu lagi saiznya menjadi lebih kecil dari asal. Jom baca untuk ketahui kisahnya.



[DOKTOR SAHKAN KETUMBUHAN DI PAYUDARA HILANG SETELAH 3 MINGGU AMALKAN SUPLEMEN SHAKLEE]
Assalamualaikum, Saya Zamzakidah Binti Abdul Hamid ingin berkongsi 1 pengalaman yang tak pernah terjangka oleh fikiran saya pada suatu ketika dulu dan sebagai seorang wanita, sesiapa pun tidak inginkan apa yang pernah saya alami. 

Pada Julai 2014, ya pada tahun 2014,sudah hampir 3 tahun perkara ini berlalu. Tapi tak pernah saya lupakan dalan lipatan sejarah kehidupan saya apabila saya telah menerima ujian hebat dengan mengalami simptom-simptom pengidap BARAH PAYUDARA. Allahuakhbar ,betapa dunia saya terasa gelap seketika waktu itu. 

 Bermula dengan lelehan cecair yang berwarna merah kehitaman yang keluar dari ‘nipple’ payudara sebelah kanan adalah permulaan saya menyedari masalah yang saya hadapi. Bukan cecair biasa, tapi berdasarkan dari warna dan bau cecair tersebut confirm DARAH.Pada yang tak boleh bayangkan macam mana rupanya,saya lampirkan sekali untuk anda.Tanpa rasa sakit atau ada bonjolan disekitar payudara, tetiba boleh jadi macam ni. Boleh bayangkan tak perasaan saya masa tu. Memang sangat panik.

Keesokkan hari, saya terus mendapatkan pemeriksaan di hospital yang berhampiran untuk mengenalpasti masalah yang saya hadapi walaupun ada perasaan takut jugak sebenarnya. Hasil daripada pemeriksan dan imbasan ULTRASOUND & MAMMOGRAFI yang dijalankan oleh doktor pakar, terdapat 2 ketul ketumbuhan dikesan berada di ‘LOWER & UPPER OUTER QUADRANT' di sebelah kanan payudara saya. Doktor terus menetapkan 1 lagi tarikh untuk saya menjalankan ujian BIOPSI untuk mengambil sampel sebahagian tisu untuk mengenalpasti jenis ketulan tersebut. Dan hasil ujian itu, ketulan ketumbuhan pada payudara saya adalah SEL BUKAN DARI KUMPULAN KANSER. Alhamdulillah, tetapi doktor tetap mencadangkan kepada saya untuk menjalankan pembedahan untuk membuang 2 ketul ketumbuhan itu supaya ianya tidak menjadi potensi untuk terjadinya kanser payudara. 

Atas pandangan dan nasihat sahabat merangkap upline saya, VIVIX adalah satu-satunya alternatif dan usaha saya untuk mengurangkan risiko menghadapi sebarang kemungkinan sebelum hari pembedahan. Dan setelah hampir 3 minggu konsisten mengamalkan Vivix, hari yang mendebarkan telah tiba. 21 Ogos 2014,sebelum ke dewan bedah saya di bawa sekali lagi untuk membuat pemeriksaan imbasan Ultrasound. 

Allahuakhbar !!! Ketumbuhan yang 2 ketul tu dah tinggal 1..puas doktor mencari mana hilangnya yang seketul lagi.Confirm tak ada!!! Dan yang tinggal 1 sahaja itu pun saiz nya dah kecil dari saiz asal haritu. (tak tau nak react macam mana..tapi nangis jugak la, sebab Allah permudahkan semuanya untuk saya). Jadi, pembedahan tetap di jalankan juga untuk membuang 1 sahaja ketumbuhan yang masih tinggal. Nasib baik la kan, kalau tak mesti kena tebuk 2 tempat. Alhamdulillah, saya selamat menjalani pembedahan yang tak sampai 1 jam pun operasinya . 
Inilah Shaklee Story saya untuk tatapan semua. Untuk yang masih ragu-ragu dengan Vivix Si Tonik Ajaib, ini adalah kisah benar saya bersama Vivix. Bagaimana Vivik membantu saya menghadapi saat-saat kemurungan saya untuk seketika. Dan Vivix juga lah yang membuat saya kembali tersenyum gembira. Untuk membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh, Vivix adalah pilihan yang terbaik. 

Terima Kasih Vivix Terima Kasih Shaklee.

Bagaimana Vivix Bantu Kecutkan Tumor?

Vivix merupakan minuman botani gabungan empat bahan premium iaitu anggur muscadine, polygonum cuspidatum, lobak ungu dan european elderberry. Gabungan bahan ini membekalkan resveratrol dan polifenol yang mempunyai sangat banyak manfaat untuk kesihatan.

Resveratrol adalah antioksidan yang sangat kuat diklasifikasikan sebagai polifenol, dan merupakan sebatian aktif utama yang dikaitkan dengan anti-penuaan. Polifenol adalah sejenis mikronutrien yang dikenali dapat bantu mencegah penyakit seperti penyakit kardiovaskular dan kanser seperti kanser kolorektal.

Banyak kajian berkenaan resveratrol yang menunjukkan potensinya dalam merawat ketumbuhan terutamanya kanser. Dalam kajian yang diterbitkan dalam Anticancer Research edisi Mac 2014, resveratrol dan curcumin menghalang pertumbuhan sel tumor dan mendorong apoptosis (kematian sel) dalam neuroblastomas (kanser otak) dengan mengaktifkan laluan p53 gen. Selain mendorong apoptosis, resveratrol juga didapati boleh merencatkan perkembangan sel-sel kanser dengan cara 'depolarizing' membran mitokondria (sumber tenaga) dalam sel-sel tumor, yang mengakibatkan penurunan potensi sel untuk berfungsi.

Bahan aktif dalam Vivix adalah resveratrol. Jadi, ini secara tidak langsung menjadikan Vivix sangat bagus dan berpotensi untuk bantu kecutkan sel-sel tumor. Ramuan Vivix juga boleh bantu tingkatkan imun badan dan seterusnya meningkatkan tahap kesihatan secara menyeluruh.

Anda mempunyai masalah kesihatan yang sama?
Apa tunggu lagi. Jom dapatkan Vivix sekarang.

Klik di bawah untuk pembelian secara online.






Jangan ragu-ragu untuk hubungi saya.
Saya sedia untuk membantu.

Shikin Satiman
ID : 1147051
Whatsapp/Call : 012-9402603
Emel : shikin.azly@gmail.com
Fb : shikin satiman
Ig : vitamin_sihat_semulajadi

Kawasan COD : Hulu Langat - Bandar Mahkota Cheras - Ampang - Bandar Tun Hussien Onn

Pos seluruh Malaysia

*Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat dan mencegah sebarang penyakit.

CONVERSATION

1 comments:

Back
to top